Sunday, May 20, 2012

Nukilan buatmu Sahabatku..

Oh sahabatku, izinkan aku menulis mengenaimu..

Aku membesar dengan mu,

Ibu bapaku yang memperkenalkan ku dengan mu

Pada mulanya aku agak kekok dengan mu

Kadang-kadang kita agak berbeza – bahasa, citarasa dan latar belakang,

Tetapi ajaibnya kau tidak pernah kisah akan hal itu

Terus menerus kau setia disisi ku

Semakin aku membesar, semakin aku kenali dirimu,

Aku diajar oleh guru-guruku mengenai sikap mu,

Baru ku sedar betapa kau teman ku sihidup semati,

Tetapi kerana sikapku yang tidak menentu,

kadang-kadang aku membelakangkanmu,

Kau tidak ku layani sebagai seorang sahabat

Ketika aku kegembiraan, kau tidak ku temui berkongsi kegembiraanku

Tetapi disaat aku kegelisahan, kau lah yang aku cari

Dan seperti biasa, kerana kesetiaan kau,

kau tetap menerima sahabatmu ini,

Semakin hari kita semakin serasi,

Aku yakin kau ialah sahabat dan temanku yang ku cari-cari selama ini

Ku yakin kau akan berada disisiku setiap masa dan keadaan

Walau dalam kealpaan ku kepada Pencipta-ku dan Penciptamu,

Kau tetap menghulurkan tangan membantu ku mencerahkan derapan langkahku,

Aku gembira dan bersyukur

Kerna aku dikurniakan sahabat sepertimu,

Yang sentiasa setia menemani langkahku.

Oh sahabat, aku sangat berharap mereka-mereka itu pun punya sahabat sepertimu

Aku tidak kisah jika kau turut menjadi sahabat mereka,

Dan aku tidak akan sesekali merasa cemburu akan hubungan mu dengan mereka

Kerna ku yakin kau sahabat yang diciptakan Allah untuk semua umat manusia!

Ya, kau lah sahabatku,

Si pebimbing manusia kejalan cahaya – Al-Quran Al-Karim, Kalamullah..

Ya Allah, aku sangat bersyukur atas kurnian ini & Janganlah kau pisah aku dengannya..

Tuhan) Yang Maha Pemurah serta melimpah-limpah rahmatNya. Dia lah yang telah mengajarkan Al-Quran. Ar-Rahman, 1-2
-anak.soleh-

No comments: