Wednesday, August 08, 2012

Status FB.. :)

Assalamualaikum. :)

Sejenak aku terfikir, mcam2 gelagat dan karenah manusia. Bila aku on FB, aku suke scroll tgok new feeds rakan2 aku. bermacam-macam jenis status boleh ditemui. Aku tidaklah ingin mengkritik mereka, cuma terfikir, kebanyakkan apa yang mereka tulis itu tidak mendatangkan apa2 makna kepada orang yang membaca.

I'm Lonely,,
Jom Makan..
Jom g mandi..

Dan ada juga yang suke tanya soalan yang dia sendiri tahu jawapannya..

Harini aku jena saman, perluke aku g bayar ye?
Harini birthday mak aku, perluke aku wish ye?
DLL...

Ada pula suka update ape yang dia buat...

Sekarang tgh tgok movie sekian sekian..
now i'm jalan2 dgn sidia..
now tgh makan nasi..

ade juga yang suke berita aib diri sendiri. Bagai membuka pekung didada..

arini aku g dating ngn pkwe aku.. Bestnye Uols..
harini aku tido dr pg smpai ke ptg..
wah bestnye dpt tgo awek seksi..

Ade juga yang guna FB utk lepaskan geram.

Bengong btul mamat ni..
bodo btul parti X ni..
Parti Y ni mcm haram


Adoi.. Tak salah untuk anda update sebarang status. Cuma biarlah kata2 yang tertulis tu melambangkan diri anda, kene dgn usia anda, mencerminkan peribadi anda. Biarlah sesuatu yang berilmiah dan memberi manfaat kepada pembacanya. Setiap manusia mempunyai pelagai ragam dan cara. Masing-masing bahagia dengan cara masing2. So let it be la. Cuma terkenang hadith Rasulullah SAW-

Hendaklah kamu berkata baik ataupun just diam je.. :)

1 comment:

NM said...

salam. dtaqdirkan ke sy baca ni hr ni? kan da terkena kt sndiri T_T syukran ya hakim sbut suma ni