Friday, October 04, 2013

Iman Kasturi

Sukarnya mengerti perasaan ini
Walau aku empunya diri
Kusut mencemarkan kotak fikiranku lagi
Aku sesat dibalik kabus siang ciptaanku sendiri

Kemana lagi mahuku menapak kaki
Letih semalam masih setia mengaburi jasmani
Ketetapan Imanku dipersoal lagi
Harapanku kian pudar didalam pencarian rohani

Cubaku kerah sisa baki azam yang kian kehausan
Terketar tanganku membelek helain Quran
Disaat itu seperti Dia datang mengajarkan
Janganlah hambaNya berputus asa akan Rahmat Tuhan

Seperti insan kehausan disua minuman
Hatiku terasa seperti disirami Nur Iman
Jika semalam aku terjatuh dijalan kehidupan
Tidak salah untukku bangkit dan terus berjalan

Berat terasa meniti titian Hijrah ini
Kerna ia berkait soal perubahan rohani jasmani
Namun mengapa berkeluh disaat Tuhan setia disisi?
Tekadku menapak menuju perhambaan abadi
Kerna aku tahu, jalan ini penuh onak duri
Kerna itu juga aku meninggi tangan memohon pada Ilahi
Agar Dia menuntun tangan yang terpalit seribu dosa ini
Kearah jalan yang suci dan harmoni
Sekalian membawa nurani

Merasai kemanisan iman yang mewangi umpama kasturi

naina

1 comment:

umie guelis said...

nice...


sudi singgah ke blog kami n follower kami http://duanprintingmaju.blogspot.com

kami done follow tuan puan

Kami menerima tempahan t-shirt, baju korporat, cenderamata korporat,hadiah,perkhidmatan cetakan tshirt (silkscreen & offset), t-shirt custome-made, ready made, embroidery dan lain-lain.
Untuk Sebarang Pertanyaan & Tempahan,
Hubungi Kami: 016-9707487
email: duanprintingmaju@gmail.com


page baru kami: https://www.facebook.com/pages/Bumi-printing-maju/164098597121903?ref=hl