Monday, May 23, 2011

Welcome to the real world Hazim.. =)




Moga Allah sentiasa melindungi Abdul Hazim. Anak buah pertama. Kehadirannya merupakan berita yang gembira. Keceriaan terselah diwajah-wajah mereka yang bergelar keluarga. Moga kegembiraan ini akan berkekalan, dengan seizin Allah SWT. Tepat 11.34 malam pada 20 mei 2011, lahirlah insan kecil ini kedunia kerajaan Allah ini. Allah Maha Esa. Maha Hebat ciptaan Nya. Bayi comel ini membesar dalam rahim ibunya selama 9 bulan. Makannya, minumnya, perkumuhannya, penceraannya sebelum ini dilakukan si ibu. Kini tiba giliran sikecil ini untuk melakukannya sendiri. Moga Rahmat dan Kasih Sayang Allah sentiasa meliputi tubuh kecil ini. Dalam Surah An-Nahl ayat 78 Allah berfirman:

"Dan Allah mengeluarkan kamu dari perut ibu kamu Dengan keadaan tidak mengetahui sesuatupun; dan Dia mengurniakan kepada kamu pendengaran dan penglihatan serta hati akal fikiran); supaya kamu bersyukur"

Benarlah firman Allah, secara perlahan-perlahan Dia kurniakan pendengaran, penglihatan serta akal kepada si kecil itu. Mata bayi yang agak kabur akan menjadi jelas secara berperingkat. Pendengarannya juga akan menjadi lebih baik dari hari ke hari. Subhanallah. Masyaallah.

Sekian dahulu. Moga Allah merahmati kita semua. Ameen. Selawat dan Salam kukirimkan kepada junjungan besar Nabi Muhammad SAW. Puji-pujian kepada Allah atas rezekiNya dan juga Nikmatnya yang dikurniakan. =)

-anak.soleh-

1 comment:

Q'Lyana said...

Alhamdulillah atas kurniaan Allah swt. Lepas ni Hakim bolehlah didik Hazim jadi anak yang soleh. Mengikut telunjuk pakciknya ini =)