Saturday, January 08, 2011

Menggarap Perubahan Mengukuh Kesatuan !! =)

Assalamualaikum WBT. Alhamdulillah semalam saya diberikan kesempatan dari Allah-Rabbul Izzati untuk hadir dan menyertai Perhimpunan Karisma Nasional (PKN). Jazakallahukhairan kepada saudara saya - Marwan Abdullah (selaku Amir Karisma Gombak) yang mengajak saya hadir ke Perhimpunan tersebut. dan tahniah juga untuknya kerana dipilih sebagai Pembahas Terbaik semalam! =)

Terdetik dihati saya dikala melihat Mahasiswa dan Mahasiswi dari pelbagai Universiti dan Kolej yang turut hadir ke Perhimpunan tersebut - terasa betapa kecilnya diri ini ditengah tengah Ikhwah dan Akhawat yang aktif berdakwah. Rupa-rupanya saya bukan keseorangan. betapa ramai lagi ahli-ahli dan penggiat Karisma seluruh Malaysia ini. Alhamdulillah! Puji Pujian ku tujukan Khas buat Allah SWT - Tuhan Semesta Alam!

Bertemakan Menggarap Perubahan Mengukuh Kesatuan, saya rasa PKN kali ini (yang pertama kali saya join) berjaya mencapai misinya. saya berkesempatan berkenalan dengan Ikhwah-ikhwah dari pelbagai IPTA dan IPTS seperti dari UTP, UITM, UTEM, KUIS, UUM dan banyak lagi. Sekali lagi, Puji Pujian untuk Allah. =)

Allah Berfiman dalam Surah Muhammad - 31;

“Dan demi sesungguhnya! Kami tetap menguji kamu (wahai orang mengaku beriman) sehingga ternyata pengetahuan Kami adanya orang yang berjuang dari kalangan kamu dan orang yang sabar (dalam menjalankan perintah Kami) dan (sehingga) Kami dapat mengesahkan (benar atau tidaknya) berita keadaan kamu.”

Selain itu dalam surah Ali-Imran - 103, Allah berfirman;

"Dan berpeganglah kamu semuanya kepada tali (agama) Allah, dan janganlah kamu bercerai berai, dan ingatlah akan nikmat Allah kepadamu ketika kamu dulu (masa Jahiliah) bermusuh-musuhan, maka Allah mempersatukan hatimu, lalu menjadilah kamu kerana nikmat Allah, orang yang bersaudara; dan kamu sudah berada di tepi jurang neraka, lalu Allah menyelamatkan kamu daripadanya. Demikianlah Allah menerangkan ayat-Nya kepadamu, supaya kamu mendapat petunjuk."


Sama-sama kita renungkan 2 ayat Allah diatas ye...=)

p/s - Bagi penulis, nikmat berukhwah sesama manusia itu sangat Indah dan Manis! =)


-anak.soleh-

No comments: