Thursday, January 06, 2011

Youth Outdoor Quest !! =)

Assalamualaikum WBT dan Salam Penghulu Hari, Yaumul Jumaah. hari yang menjanjikan kebaikan dan keistimewaan yang banyak kepada Umat Nabi Muhammad SAW. Sunat untuk kite, sebagai umat Muhammad untuk memperbanyakkan selawat keatas junjungan kita, Muhammad SAW-Penghulu Nabi dan Rasul, kekasih Allah, khatimul Anbia' !

Selawat dan Salam ku pohonkan keatas Nabi Muhammad, Ahlul Bait, Sahabat2nya, serta umat2nya yang tetap beristiqamah menjalankan sunahnya. Ameen.

Sekadar ingin berkongsi sedikit pengalaman Ber - Mukhayyam di Ulu Yam baru-baru ini. Alhamdulillah - Puji Pujian untuk Allah kerna dengan izinnya, Saya dan rakan-rakan seperjuangan yang lain dipilih untuk menyertai Camp ini.


Outcomenya, Alhamdulillah- Sangat Bagus! Seolah-olah ada semangat baru untuk mempraktiskan Agama itu bila keluar dari mukhayyam ini. Bertemakan '"Merentas Sirah, Mengukuh Ukhuwah!", saya rasa para peserta berjaya mencapai objektif program ini. Alhamdulillah ukhwah sesama kita semakin rapat kesan daripada makan bersama dalam talam, mandi sungai bersama, kene hukuman bersama dan macam-macam lagilah.

Pengalaman yang paling best ialah bila saya berpeluang untuk solat berjemaah ditengah tengah padang, beratapkan sinar Mentari yang panas, bersejadahkan tanah dan pasir! Masyaallah, seolah olah kami sedang solat ditengah tengah padang pasir. terbayang bayang dalam fikiran, agaknya beginilah rasulullah dan para sahabatnya solat ketika mereka dalam perang dengan Musyrikin Mekah. Selain itu, saya turut berkesempatan untuk berqiamulail dalam kesejukan malam ditengah tengah padang serta solat didalam hutan. Puji Pujian untuk Allah atas pengalaman2 yang sangat berharga ini.

Overall, mukhayyam Youth Outdoor Quest sangat Menarik dan Istimewa.!! =)
-anak.soleh-

3 comments:

Azraai Ahmad said...

akhi, temanya "Merentas Sirah, Mengukuh Ukhuwah!"

aiman khairul azzam said...

mostly gamba2 yg cantik 2 ana amik..
kredit to diri ana sendri..:-)
hee~~

hakim.halim said...

haha..thnx abag azrai..silap plak.dh tuka dh..=)

haha...aiman, ibarat msuk bakul angkat sndiri.