Monday, January 31, 2011

Jom bermonolog? =)

Salam Sejahtera keatasmu wahai kaum muslimin muslimat,=)

Cara mudah untuk megingati Allah-


Selalulah tanya pada diri anda, hari ini berapa kalikah aku berzikir mengingati Allah?

Cara mudah untuk sentiasa bertaubat-


Selalulah bertanya pada diri anda, kalau seminit lagi aku nyawaku berpisah dengan jasadku, adakah roh aku dalam keadaan sihat beriman atau dalam keadaan sakit kekufuran?


'Aku nak sahabat yang baik-baik' 'Aku nak masyarakat yang soleh wa musleh''Aku nak isteri yang solehah' 'Aku nak suami yang soleh' 'Aku nak zuriat yang baik-baik lah' 'Aku nak tu, Aku nak ni'.....

Tapi aku sendiri tak tersoleh soleh, tak tersolehah solehah, aku pun tak menghormati IbuBapaku dengan sepenuhnya, tak menghormati sahabat-sahabatku, tak bertanggungjawab dengan masyarakat sekilingku, macam mana aku boleh terfikir nak suami/isteri solehah? Anak-anak yang baik? Masyarakat yang baik? hmmm.

Kalau macam tu, Aku mesti memulakannya sekarang! Segalanya bermula dengan diri sendiri dan seterusnya ia akan berpanjangan ke sekililingku.. Insyaallah.

Jom kita selalu bermonolog dalaman sendirian.. =)


-anak.soleh-